New Year’s Resolutions

Dit jaar heb ik besloten om eens een keertje aan ‘goede voornemens’ te doen. Het zijn dingen waar ik al een poosje, sommige een hele poos, mee in mijn hoofd rondloop. Maar weet je wat het is? Op die manier blijft het ook in mijn hoofd en gebeurt er niks. En het zijn van die dingen die ik stom vind om aan mensen (familie of vrienden) te vertellen, omdat ik bang ben dat ik er stom uitzie als ik het uiteindelijk niet doe of als ik er een failboat in blijk te zijn. Terwijl, als ik een keer uitspreek wat er in mijn hoofd ronddwaalt, dan maak ik het wat concreter voor mezelf. Dus nu is mijn blogje een manier om iets uit te spreken. Het nieuwe jaar is voor mij een perfecte nieuwe kans om uit te voeren wat ik eigenlijk toch al wil doen. Nu noem ik ze dan gewoon goede voornemens.

Aan mijn eerste goede voornemen ben ik maar gelijk begonnen: een blog bijhouden. Ik zag dat ik hier een half jaar geleden ook al iets over had geschreven… Umm, oeps? Haha. Maar dan deze keer echt.

Mijn tweede goede voornemen sluit hier – soort van – op aan, geeft me in ieder geval een soort stok achter de deur, een onderwerp om over te blijven bloggen. Ik wil me eens gaan wagen aan een 365 project, wat inhoudt dat je altijd je camera met je meesleurt en elke dag een foto maakt en deze op internet zet. Nu ben ik niet van plan om elke dag een blogpost online te mikken, want daar heb ik nu gewoon de discipline niet voor, maar ik had meer in gedachte om elke week een verzamelpost te maken, bijvoorbeeld. Dat lijkt me wel leuk.

Daarnaast wil ik graag meer concerten bezoeken. Ik geef zoveel geld uit aan nutteloze dingen, dat geld kan ik makkelijk een herbestemming geven, bedacht ik me. De eerste stap is al gezet, want ik ga op 18 januari naar Ludovico Einaudi, 16 februari naar Yann Tiersen en 18 februari naar Kodaline. Yay! Excited!

Als laatste heb ik nog twee standaard goede voornemers die te maken hebben met gezonder zijn. Ik wil sowieso gezonder gaan eten, maar dat is iets waar ik eigenlijk altijd al mee bezig ben. Vond toch dat ie bij het lijstje moet horen. Een beetje zoals met to do-lijstjes, daar zet ik achteraf ook nog dingen op die ik heb gedaan maar niet van tevoren opgeschreven had, hèhè. Met gezonder eten bedoel ik vooral minder snoepen. Chips en chocola zijn echt mijn zwakte. En muffins en taart enzo. Met chips eten ben ik al een stuk geminderd en dat vinden mijn darmpjes en ik erg fijn, dus daar ga ik graag mee door.

Mijn allerlaatste goede voornemen is weer te beginnen met yoga oefeningen doen. Gewoon elke week een uurtje inplannen. Serieus, hoe moeilijk kan het zijn, toch? Vind ik ook. Zo’n druk leven heb ik niet.

Aan het einde van het jaar, of ergens rond die tijd, zal ik vast terugdenken aan het moment dat ik het nodig vond om voor mezelf duidelijk te maken. Als ik het dan teruglees hoop ik niet dat ik mezelf schaam voor het feit dat ik nergens aan heb gedacht, maar dat ik trots op mezelf kan zijn en mijn persoonlijke doelen, in ieder geval deels, voor elkaar heb gekregen.

Geef een reactie

