Eerste analoge foto’s

Tenminste — soort van. Mijn écht eerste rolletje is in de post kwijtgeraakt, heel dramatisch allemaal. Een mooi, duur, zwart-wit rolletje. I was gutted.

Maar! Na de moed een paar maanden te hebben opgegeven, heb ik de poging opnieuw gewaagd. Ik heb twee rolletjes volgeschoten; de eerste vol met random foto’s in huis (bedoeld als ‘test’-rolletje, ook al ging het ‘test’-gedeelte zijn doel een beetje voorbij en heb ik daarna blindelings gewoon nog een rolletje volgeschoten, maakt niet uit. Op het tweede rolletje staan net iets boeiendere foto’s, met daadwerkelijke momenten.

Hoe dan ook, lekker boeiend allemaal, bij deze de eerste foto’s. Ze zijn gewoon ingescand met een simpel scannertje, dus sorry voor de irritante witte puntjes en streepjes in de foto’s. Laten we maar gewoon zeggen dat het iets toevoegt aan het oldskool gevoel, oké?

 Eerste rolletje

Ook al zei ik net dat het eerste rolletje niet zo boeiend was… Dat is toch niet helemaal zo. Het zit namelijk zo; sinds mijn vader is overleden, is het huis een van de weinige dingen in mijn leven die hetzelfde is gebleven. Nu gaan we zeer waarschijnlijk over ongeveer een jaar verhuizen en dat is stiekem (oké, niet zo stiekem) best pijnlijk. Om die reden hebben deze foto’s extra waarde gekregen, voor mij persoonlijk dan.

De bank vroeger. Inmiddels ondergaat hij een metamorfose

Nozz, de lieve, ondeugende hond van mijn zus


Het kantoor van mijn ouders – mijn moeder

Tweede rolletje

Ons schattige, oude hondje Filou

Amsterdam, Rembrandtplein

Amsterdam

Amsterdam, etalage

 

Geef een reactie

