Altijd op zoek

Ik ben altijd op zoek naar inspiratie – en vandaag heb ik inspiratie gevonden.
Soms heb ik van die dagen, waarin ik er wat extra naar op zoek ben. Niet altijd bewust. Vandaag was het ook niet bewust. Ik moest gewoon even alleen zijn, zoals ik dat wel eens vaker heb. Even rust.

Ik geniet er dan extra van als ik mooi dingen tegenkom. Een contrast tussen chaotische drukte en schoonheid.

Gisteren heb ik de blog van Mariët ontdekt: Your Inspiration Blog. Een uiterst toepasselijke naam, want man, wat een bom aan inspiratie. En een gelijke ziel. Ik schoot er vol van, van die herkenning, hoe zij zichzelf en haar blik op het leven omschrijft. Een moment van – nee, ik ben niet alleen op deze aardbol. Er zijn anderen die net zo zijn als ik. Dat heb ik niet vaak met mensen. Bijna nooit.

Dus vandaag inspireerde Mariët mij. Ik loop al járen met het idee van een blog. Heel vaak beginnetjes aan gemaakt, nooit iets daadwerkelijk online durven te zetten. Want wie wilt er nou lezen wat ik schrijf? Dat was altijd mijn uiteindelijke gedachte. En dan kapte ik er weer mee.

Maar nee, nu is het anders. Ik ga gewoon eraan beginnen. Dingen online gooien. Langzaam aan dingen werken, dingen verbeteren. Het hoeft niet allemaal perfect, ik hoef me nergens voor te schamen, niemand hoeft het leuk te vinden. Ik doe het voor mezelf. (Dankjewel, lief vriendje van me.) Weet je – uiteindelijk heb ik mezelf er alleen maar mee als ik het niet doe. Ik zit me nu al tijden af te vragen hoe het zou zijn om een blog te hebben, moet ik me later dan gaan afvragen hoe het gegaan zou zijn als ik wel een blog gehad zou hebben? Moet ik gaan leven met spijt over beslissingen die ik nooit heb durven nemen? Nee. Ik heb de touwtjes in handen. En daarmee ook mijn geluk, eigenlijk. De enige die mij echt ongelukkig kan maken is ikzelf.

Dus. Vandaag heb ik schijt. Aan iedereen, maar vooral aan mezelf. Ik doe het gewoon en ik zie wel wat eruit komt.

Liefs.

Geef een reactie

